いち経験blog

LIVEやアニメ等趣味について

和訳-We Are Warrior-Avril Lavigne-2019

f:id:life1-exp:20200502160821j:plain

 

Avril LavigneのWe Are Warriorを和訳しました。

 

2019年に発売されたアルバムのHead Above Waterにある曲を

2020年4月24日に再レコードしたそうです。

収益はすべてコロナ支援にいくそうです。

彼女がきっかけに世界中のアーティストが

つづくかもしれないですね。 

 

We'll pick our battles 'cause we know we're gonna win the war (Win the war)
勝つとわかっているから、戦うことを選ぶわ
We're not rattled 'cause we shattered all of this before (This before)
宣誓したのだからもう騒ぎ立てないわ
Steadier than steel 'cause we're ready with a shield and sword (Shield and sword)
盾と剣をもっているのだからなにも怖くないわ
Back on the saddle 'cause we've gathered all our strength for more (Strength for more)
みんなで力を合わせて、元に戻すのよ
 
 
And we won't bow, we won't break
私たちは屈しない、負けない
No, we're not afraid to do whatever it takes
なにが来ても恐れない
We'll never bow, we'll never break
私たちは屈しない、負けない

 

 
'Cause we are warriors, we'll fight for our lives
人生のために、私たちは戦う
Like soldiers all through the night
夜を駆け抜けた戦士のように
And we won’t give up, we will survive
We are warriors
私たち戦士はあきらめずに、生き残るのよ
And we're stronger, that's why we're alive
強いから、生きている
We will conquer, time after time
何度も乗り越え続けれる
We'll never falter, we will survive
We are warriors
私たち戦士は揺るがないし、生き残り続ける
 
 
Woah, woah, woah, woah
Woah, woah, woah, woah
Woah, woah, woah, woah
We are warriors
 
 
Like vikings, we'll be fighting through the day and night (Day and night), ah-oh
バイキングのように1日中戦い続けるの
We'll be marching through the darkness 'til the morning light (Morning light)
光が刺すまで闇を進み続けるのよ
Even when it's harder, like the armor, you will see us shine (See us shine)
つらいのだとしても、私たちが輝いて見えるでしょ
No, we won't stop and we won't drop until the victory's ours (Oh)
勝利するまで、私たちはやめないし、投げ出さない
 
 
No we won't bow, we won't break
私たちは屈しない、負けない
No, we're not afraid to do whatever it takes
なにが来ても恐れない
We'll never bow, we'll never break
私たちは屈しない、負けない

 

 

 

'Cause we are warriors, we'll fight for our lives
人生のために、私たちは戦う
Like soldiers all through the night
夜を駆け抜けた戦士のように
And we won’t give up, we will survive
We are warriors
私たち戦士はあきらめずに、生き残るのよ
And we're stronger, that's why we're alive
強いから、生きている
We will conquer, time after time
何度も乗り越え続けれる
We'll never falter, we will survive
We are warriors
私たち戦士は揺るがないし、生き残り続ける
 
Oh, you can't shoot us down
私たちは撃ち落とせない
You can't stop us now
止められない
We've got a whole damn army
私たちは団結しているのよ
Oh, you can't break us down
私たちは屈しない
You can't take us out
立ち退かない
This'll be behind us
私たちは前に進み続けるのよ
 
 
 
'Cause we are warriors, we'll fight for our lives
人生のために、私たちは戦う
Like soldiers all through the night
夜を駆け抜けた戦士のように
And we won’t give up, we will survive
We are warriors
私たち戦士はあきらめずに、生き残るのよ
And we're stronger, that's why we're alive
強いから、生きている
We will conquer, time after time
何度も乗り越え続けれる
We'll never falter, we will survive
We are warriors
私たち戦士は揺るがないし、生き残り続ける