いち経験blog

LIVEやアニメ等趣味について

和訳 Here's To Us - Halestome

f:id:life1-exp:20200502033638j:plain

Halestomeの'Here's To Us を和訳します。

 

2019年DLJPでハマりました。

激しいロックのイメージが当時強かったのですが、

曲を漁っているときにこの曲を発掘しました。

レビューを見たら、Gleeでも歌われたらしいですね。

親友との別れの歌ですね。

よく聞く乾杯のフレーズはcheersですが

この曲ではHere's-、Toastっていう言葉が使われています。

 

We could just go home right now

解散もいいし
Or maybe we could stick around

ここに残って
For just one more drink

もう一杯
Get another bottle out

もうひと瓶あけて
Let's shoot the shit

バカ騒ぎしよう
Sit back down

めちゃくつろいでさ
For just one more drink

あと一杯だけ

 

Here's to us

わたしたちに乾杯
Here's to love

愛に乾杯
 All the times That we fucked up

青春のすべてに乾杯
 Here's to you

あなたに乾杯
Fill the glass

グラスを満たして
Cause the last few days

だってここ最近
Have kicked my ass

散々だったもの
So let's give em hell

だから八つ当たりしたの
Wish everybody well

よくなれってね
Here's to us

わたしたちに乾杯
Here's to us
わたしたちに乾杯
 

Stuck it out this far together

ここまでよくやってきた
Put our dreams through the shredder

夢を捨てて
Let’s toast cause things got better
and everything could change like that

状況がよくなってきていることに乾杯しよう
And all these years go by so fast

月日が過ぎていくのはとても速い
 But nothing lasts forever

けど永遠には続くことはない

 

Here's to us

私たちに乾杯
Here's to love

愛に乾杯
All the times That we messed up

青春に乾杯
Here's to you

あなたに乾杯
Fill the glass

グラスを満たして
Cause the last few nights

だって最近
Have kicked my ass

散々だったんだよ
If they give you hell

彼らがやり返しにきたら
Tell em to go fuck themselves

ほざいてろといってやればいい
Here's to us

わたしたちに乾杯
Here's to us

わたしたちに乾杯

 

Here's to all that we kissed

愛したすべてに乾杯
And to all that we missed

失ったすべてに乾杯
To the biggest mistakes
 That we just wouldn’t trade

何にも代えられない大きな失敗に乾杯
To us breaking up

 Wituout us breaking down

涙なしの私たちの別れに乾杯
 To whatever's come our way

私たちの未来に乾杯

 

Here's to us

わたしたちに乾杯
Here's to love

愛に乾杯
All the times
That we fucked up

青春に乾杯

Here's to you

あなたに乾杯
Fill the glass

グラスを満たして
Cause the last few days

だって最近

Have kicked my ass

散々だったの
So let's give em hell

だから八つ当たりしたの
Wish everybody well

未来に祈って

 

Here's to us

私たちに乾杯
Here's to love

愛に乾杯
All the times That we messed up

青春に乾杯
Here's to you

あなたに乾杯
Fill the glass

グラスを満たして
Cause the last few nights

だって最近
Have kicked my ass

散々だったんだよ
If they give you hell

彼らがやり返しにきたら
Tell em to go fuck themselves

ほざいてろといってやればいい
Here's to us

わたしたちに乾杯
Here's to us

わたしたちに乾杯

Here’s to us
Here’s to love
Here’s to us